Nereden Başlamalısınız? Seviyeniz Nedir?



İngilizce seviyesini tam bilemeyenlerin kendilerine sordukları sorudur.
"Nereden başlamalıyım?" "Seviyem nedir?"





  • Ayrıca sadece gramer bilgisini ölçen WSI'ın gramer testi var buradan. Yalnız bu sınavdan önce birkaç bilgi isteniyor verip vermemek size kalmış.

  • Bunlara ek olarak yabancı bir siteden okuduğunu anlama ve gramer üzerine ücretsiz test yaptırabilirsiniz. Buradan


  • LÜTFEN SINAVLARDAN ALDIĞINIZ SONUCU YORUM KISMINDA BELİRTİN



******************************************************




Eskiden seviyeleri belirtmek için kullanılan kriterler 'beginner-intermediate-advanced' yeni adapte edilen Common European Framework Reference (CEFR) ile değişti. CEFR nedir? Bu siteden öğrenebilirsiniz.


Özetle yeni seviyeler bunlar:



Sınırlı dil kullanımı (Basic User) : 
A1 
Somut ihtiyaçları dile getiren günlük hayattaki alışıldık ifadeleri ve basit cümleleri anlayabilir ve bunlarla kendini ifade edebilir. Kendini ve başkalarını tanıtabilir, başka insanların kişisel bilgilerine yönelik (nerde oturdukları, kimleri tanıdıkları gibi) sorular sorabilir ve bu türden sorulara yanıt verebilir. Eğer konuştuğu kişiler yavaş ve anlaşılır konuşuyorlarsa ve ona yardıma hazırlarsa basit şekilde anlaşabilir. 

A2 
Dolaysız anlatımlarda cümleleri ve sıkça kullanılan tabirleri anlayabilir (örneğin kişinin kendisiyle, ailesiyle, alışverişle, iş ve yakın çevreyle ilgili bilgiler). Basit ve rutin durumlarda anlaşabilir, bilindik ve alışıldık konuların basit ve doğrudan aktarımını yapabilir. Basit anlatımlarla geldiği yeri, eğitimini, yakın çevresini ve doğrudan ihtiyaca yönelik durumları anlatabilir. 

Bağımsız dil kullanımı (Independent User):
B1 
Okul, iş, boş zamanlar v.b. gibi alışılmış konularda, standart dil net bir şekilde kullanıldığında konunun ana noktalarını anlayabilir. Seyahatlerde, Almanca'nın konuşulduğu yerlerde karşılaşabileceği çoğu durumların üstesinden gelebilir. Alışıldık konularda ve kişisel ilgi alanlarında basit düzeyde ve konuları ilişkilendirerek kendini ifade edebilir. Yaşadığı olay ve deneyimleri, hayallerini, umutlarını ve hedeflerini anlatabilir, görüşlerini kısa olarak gerekçelendirebilir ve açıklama yapabilir. 


B2 
Somut ve soyut konulardaki zor metinlerin içeriğini ve kendi branşındaki tartışmaları anlayabilir. Sıradan bir sohbette anadilinde konuşan birisi ile her ikisinin de fazla zorluk çekmeyeceği şekilde spontane ve akıcı konuşup anlaşabilir. Geniş bir konu yelpazesinde net ve detaylı bir şekilde kendini ifade edebilir. Güncel bir konuda kişisel fikrini dile getirebilir, farklı seçeneklerin avantaj ve dezavantajlarını sıralayabilir. 

Yetkin dil kullanımı (Proficient User) : 
C1 
Farklı alanlarda kaleme alınmış zengin içerikli uzun metinleri anlayabilir ve saklı anlamları ortaya çıkarabilir. Spontane ve akıcı bir şekilde kendini ifade eder ve artık sık sık bilmediği/hatırlayamadığı bir kelimeyi aramaz. Dili günlük hayatta, iş yaşamında, meslekî eğitimde ve yükseköğrenimde esnek ve etkin kullanabilir. Açık, net ve sistemli bir şekilde kompleks durumlarda kendini ifade edebilir ve bunu yaparken farklı stratejiler kullanarak diğer metinlerle bağlantı kurabilir. 

C2 
Duyduğu ve okuduğu her şeyi zorluk çekmeden anlayabilir. Yazılı veya sözlü kaynaklardan aldığı bilgiyi özetleyebilir, bunları gerekçelendirebilir ve açıklamalı bir şekilde sunabilir. Kendini akıcı ve tam olarak spontane bir şekilde ifade edebilir, kompleks durumlarda bile anlamlardaki ince farklılıkları belirgin bir şekilde dile getirebilir. 



Aşağıda farklı seviyelerde öğrencilerin konuşmaları var(A1 hariç):

A2


B1


B2


C1



C2

1 yorum:

  1. Upper-İntermediate

    Dilbilgisi
    80%

    Dinleme
    70%

    Okuma
    70%

    Overall
    73%

    YanıtlaSil